Washi Tape

Washi tape

Ik geef het toe, ik ben gek op washi tape. Via de blog the last days of spring heb ik washi tape leren kennen en ik was gelijk verkocht.  Maar wat doe je nu eigenlijk met washi tape en waarom is het een hit onder vele vrouwen, mannen ( ja mannen ook ) en kinderen.

Washi tape is er in alle kleuren en maten. Nadat ik het artikel had gelezen kocht ik paar dagen later kocht ik mijn eerste washi tape en vele volgden. Inmiddels heb ik de saaie vazen die al tijden in mijn kast stonden opgevrolijkt en ik heb nog zo veel meer ideeën. Mijn huis opvrolijken naast bloggen is ook een hobby van mij. Washi tape genoeg dus ik kan lekker in het weekend aan de gang

Washi tape is gemaakt van het Japanse Washi papier. Dat wordt gemaakt van de schors van de moerbei. In Japan is het materiaal al 800 jaar in gebruik voor veel verschillende producten. Het voordeel van washi tape is dat het gewoon plakt maar geen lijmresten achterlaat bij het verwijderen.  In Nederland kennen we  Washi alleen nog maar in tape-vorm.

Washi tape is steeds populairder en is o.a te verkrijgen bij Etsy.comVlinders in je buik en Happytape. De Hema heeft in sommige fillialen ook de washi tape in het assortiment.

Washi tapeZelf verjaardags kaarten maken

Washi tapeVazen en glazen versieren

washi tapeLabels maken en cadeau’s versieren

Geef een reactie

