DIY:Lemon Salt Body scrub

De seizoenen komen en gaan en je huid krijgt met al de verschillende weersomstandigheden aardig wat te verduren. Daarom kun je af toe best een oppepper geven aan je huid. Natuurlijk zijn er in de winkels veel bodyscrubs te koop. Maar soms is het net zo leuk om zelf een body scrub te maken.

Onderstaand recept heb ik dit weekend gemaakt en het werkt zowaar ook nog en de citroen geur maakt de bodyscrub helemaal heerlijk.

Wat heb je nodig

5 eetlepels zee zout
1 eetlepel olijf olie
1 citroen

Mix de olijfolie en de zeezout door elkaar. Na zo’n 5 tot 10 minuten kan de citroensap door midden worden gesneden. Een halve citroen uitknijpen over de mix van zeezout en olijfolie. Ik heb twee keer de mix gemaakt en een halve citroen is genoeg om er door heen te doen, maar er kan meer citroen doorheen. Het is een kwestie van zelf beslissen wat goed bij jouw huid past. Beter eerst te weinig dan teveel citroensap er doorheen.

Na het maken is het scrubben maar en bij mij heeft de scrub gewerkt. Vooral mijn scheenbenen kunnen soms vreselijk droog zijn. Na een paar keer scrubben was mijn huid zachter.

Ook leuk is de scrub in leuke glazen potjes te doen. De scrub heb ik in oude jam potjes van Bonne Maman gedaan. Online kun je allerlei glazen potjes kopen om producten in te bewaren. Dus zoeken maar en dan de scrub leuker en beter bewaren.

Bron recept

One thought on “DIY:Lemon Salt Body scrub

Geef een reactie

