Let’s work out

Sporten en de sportschool, twee dingen die eigenlijk helemaal niet leuk zijn. Maar ja wil je lekker kunnen eten en ook gezond zijn dan moet je wel. Dus ga ik meerdere keren per week naar de sportschool. Maar wat moet je dan eigenlijk aan en waarin zie je er nog een beetje leuk uit? En welke muziek kun je op je mp3 gooien?

Je hoeft niet in een oud t-shirt of oude slobbertrui naar de sportschool te gaan. In de verschillende winkels zijn er ontzettend veel goede en ook leuke outfits te vinden. Maar wat moet je nou wel en wat nou niet dragen.

  • Draag geen sieraden. Dit is ongemakkelijk en je kan bijvoorbeeld met een ketting blijven haken.
  • Lichte make-up, je gaat zweten en mascara en andere make-up kan dan het panda effect geven
  • Draag niet te slobberige grote kleding of te strakke. Bij te grote kleding zul je niet het resultaat zien dat je tot nu toe hebt bereikt. Bij te strakke kleding krijg je al snel het idee dat je overal te dik bent, terwijl je dat niet bent. Neem kleding waarin je lichaam goed uitkomt. Ga sportkleding passen zodat je weet wat je goed staat
  • Koop kleding van goed kwaliteit. Sportkleding zal vaak gewassen worden en moet dus wel wat vaker meegaan dan twee maanden.
  • Voor de vrouwen, ga je hardlopen op de loopband. Draag een sportbh
  • Drink genoeg water tijdens het sporten, dit voorkomt dat uitdroogt of dat je het juist te warm krijgt. Wil je liever een sportdrank drinken dan kan dit ook.
  • En als last but not least, koop niet alleen leuk uitziende sportschoenen maar ook goed passende. Niets is zo funest voor je voeten als slecht zittende schoenen. Vraag eens advies in een sportwinkel of vraag aan vriendinnen of vrienden waar zij hun sportoutfit hebben gekocht.

Je hebt je kleding op orde en bent er helemaal klaar voor. Maar wat gooi je nu eigenlijk op de mp3. Rustige muziek of juist stevige muziek waardoor je nog harder gaat lopen. Dit hangt helemaal af van je smaak en wat je gaat doen op de sportschool. Met een beetje muziek hou je het langer vol om te sporten, bij mij werkt het. Wanneer ik de neiging heb om te stoppen, dan juist helpt de muziek mij om door te gaan. Net dat muziekje geeft mij de kracht om af te maken waar aan ik ben begonnen.

Mijn playlist bestaat uit verschillende nummers van rustig tot wat heftiger. Voor de cardio gebruik ik redelijke drukke muziek en voor de cooling down weer wat meer relaxte muziek. Voor de kracht training mix ik het dan weer.

Mijn favourite nummers op dit moment voor de cardio en krachttraining zijn:

  • Chris Brown – Turn up the music
  • Will.i.am ft Eva Simons- This is love
  • The Police – Message in a bottle
  • David Guetta ft Nicki Minaj- Turn me on
  • Adele – Rumour has it
  • Rihanna – Where have you been
  • Aretha Franklin – respect

Voor de cooling down

  • Duffy – Tommorow
  • Eric Clapton – Layla
  • John Legend – Wake up everybody
  • India Arie ft Musiq Soulchild – Chocolate high
  • Angie Stone – Wish I didn’t miss you anymore
  • Beyonce- Love on top

Kleding is overal te verkrijgen, online en in de winkel. Kijk gewoon rond en kies een outfit die bij je past en waarin jij je goed voelt. Sporten hoef je ook niet alleen te doen, vriendin, vriend, man, zus of broer het maakt niet uit. Neem iemand mee en het is gelijk een stuk leuker om te sporten. Veel plezier met sporten

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s